Πέμπτη 25 Ιουλίου 2013

Τραγωδία στην Ισπανία με εκτροχιασμό τραίνου – 77 νεκροί και εκατοντάδες τραυματίες

Σιδηροδρομικό δυστύχημα σημειώθηκε απόψε το βράδυ, κοντά στην πόλη Σαντιάγο ντε Κομποστέλα, στη Γαλικία της βορειοανατολικής Ισπανίας. Ενα τρένο υψηλής ταχύτητας εκτροχιάστηκε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία. Τουλάχιστον 77 επιβάτες σκοτώθηκαν και εκατοντάδες τραυματίστηκαν.
 Οπως δήλωσε τις πρώτες πρωινές ώρες ο περιφερειάρχης της περιοχής, Αλμπέρτο Νούνιες Φέιχο, οι νεκροί είναι τουλάχιστον 77 ενώ φαίνεται ότι υπάρχουν περίπου 200 τραυματίες. Μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό Καντένα Σερ, ο επικεφαλής της επαρχίας είπε πως είναι πολύ νωρίς για να ειπωθεί τι προκάλεσε το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, η εταιρεία σιδηροδρόμων της Ισπανίας ανακοίνωσε ότι η αμαξοστοιχία ταξίδευε από την πρωτεύουσα Μαδρίτη προς την πόλη Φερόλ και σε αυτή επέβαιναν συνολικά 218 άνθρωποι, επιβάτες και προσωπικό του τρένου, το οποίο εκτροχιάστηκε στις 20:41 ώρα Ισπανίας. Πρόκειται για μια από τις χειρότερες σιδηροδρομικές τραγωδίες στην ιστορία της Ισπανίας.
Μία γυναίκα που βρισκόταν κοντά στην περιοχή δήλωσε στον ίδιο ραδιοσταθμό πως άκουσε πρώτα μία ισχυρή έκρηξη και κατόπιν είδε τον συρμό να εκτροχιάζεται. Δημοσιογράφος του Cadena Ser στο σημείο του εκτροχιασμού μετέδωσε πως όλα τα βαγόνια του συρμού έχουν βγει από τις γραμμές και πως η γύρω περιοχή είναι γεμάτη με σώματα σκεπασμένα με κουβέρτες.
Το δυστύχημα σημειώθηκε την παραμονή της γιορτής του Αγίου Ιακώβου, πολιούχου αγίου του Σαντιάγο ντε Κομποστέλα.
Οι πρώτες τηλεοπτικές εικόνες από το δυστύχημα εμφανίζουν πολλά εκτροχιασμένα βαγόνια, εκ των οποίων το ένα είναι εντελώς κατεστραμμένο, ενώ πυκνός καπνός υψώνεται από τον εκτροχιασμένο συρμό.
Ιατρικές και αστυνομικές πηγές, μετά τον εκτροχιασμό των 13 από τα βαγόνια του συρμού κοντά στη διασταύρωση μεταξύ της Γκρανδέιρα και του Σαντιάγο, μιλώντας στο ισπανικό πρακτορείο EFE ανέβαζαν τον αριθμό των τραυματιών στους 200 και πλέον. Ο λόγος του εκτροχιασμού «παραμένει ακόμη αδιευκρίνιστος», προσέθεσε εκπρόσωπος των σιδηροδρόμων.
Ο συρμός ήταν ένα τραίνο μεγάλης ταχύτητας Alvia, που εκτελούσε το δρομολόγιο μεταξύ Μαδρίτης και Φερόλ, όπως ανακοίνωσε η RENFE. Υπενθυμίζεται ότι σε ανάλογο σιδηροδρομικό δυστύχημα που σημειώθηκε στις 12 Ιουλίου, στο σταθμό, στο Μπρετινί-σιρ-Όρζ, μερικά χιλιόμετρα έξω από το Παρίσι, σκοτώθηκαν έξι επιβάτες και τραυματίστηκαν δεκάδες άλλοι.
Από υπερβολική ταχύτητα το δυστύχημα
Την υπερβολική ταχύτητα που είχε αναπτύξει το τρένο, "προκρίνει" ο ισπανικός τύπος ως το πιθανότερο αίτιο της σιδηροδρομικής τραγωδίας στη Γαλικία με τους τουλάχιστον 60 νεκρούς και τους 130 τραυματίες.
« Η μεγάλη ταχύτητα σε μια στροφή, μια πιθανή αιτία του ατυχήματος», έγραψε η μεγάλη καθημερινή εφημερίδα της Ισπανίας, El Pais. Επικαλούμενη πηγές προσκείμενες στην έρευνα, η εφημερίδα ανέφερε, ότι το τρένο κατά τη στιγμή του δυστυχήματος, διερχόταν μια στροφή έχοντας αναπτύξει ταχύτητα, 180 χιλιομέτρων ανά ώρα, ενώ το σημείο είχε περιορισμό ταχύτητας, στα 80 χιλιόμετρα ανά ώρα «Αυτή ήταν μια πολύ-πολύ δύσκολη κλειστή στροφή. Για το λόγο αυτό στο σημείο όπου το τρένο εκτροχιάστηκε, απαγορεύεται η ταχύτητα να είναι πάνω από 80 χιλιόμτερα ανά ώρα», πρόσθεσε η El Pais.
Ένας εκπρόσωπος της Renfe, της ισπανικής εταιρείας σιδηροδρόμων, είπε ότι η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη.«Πρέπει να περιμένουμε για να μάθουμε τα αίτια του δυστυχήματος, θα ξέρουμε σύντομα την ταχύτητα όταν αναλύσουμε τα μαύρα κουτιά του τρένου», πρόσθεσε.
«Φονική ταχύτητα», έγραψε στον τίτλο της και η εφημερίδα El Mundo, αναφέροντας ότι το τρένο είχε αναπτύξει ταχύτητα 220 χιλιομέτρων την ώρα, σε ένα σημείο όπου η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα ήταν τα 80 χιλιόμετρα. «Η επιτάχυνση του τρένου είναι μία από τις κυρίαρχες εξηγήσεις για το δυστύχημα», έγραψε η εφημερίδα.
«Η πρώτη υπόθεση είναι, ότι η αιτία του δυστυχήματος βρίσκεται στην ταχύτητα» σχολίασε η La Voz de Galicia, η μεγαλύτερη περιφερειακή εφημερίδα της Γαλικίας. Το τρένο από τη Μαδρίτη κατευθυνόταν προς την πόλη της Φερόλ, στις ακτές του Ατλαντικού, και μετέφερε 218 επιβάτες και τέσσερις υπαλλήλους της Renfe. Τουλάχιστον 60 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, σύμφωνα με την προκαταρκτική εκτίμηση των αρχών. Η περιφερειακή κυβέρνηση έχει αναφέρει επίσης ότι υπάρχουν 141 τραυματίες. Η Ισπανία, έχει πολύ ανεπτυγμένο δίκτυο σιδηροδρόμων με γραμμές μήκους 3.100 χιλιομέτρων, και είναι η δεύτερη χώρα στον κόσμο, πίσω από την Κίνα, σε μεγάλο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας.