Τετάρτη 20 Μαρτίου 2013

Παγκόσμια Ημέρα κατά του Ρατσισμού

Η Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων καθιερώθηκε το 1966 από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών σε ανάμνηση ενός τραγικού γεγονότος:
Η Σφαγή του Σάρπβιλ
Στις 21 Μαρτίου 1960 η αστυνομία Νοτίου Αφρικής πυροβόλησε εν ψυχρώ και αδιακρίτως φοιτητές στην πόλη Σάρπβιλ, κατά τη διάρκεια ειρηνικής διαδήλωσής τους κατά των νόμων του Απαρτχάιντ.
Εκείνη την ημέρα έχασαν τη ζωή τους 70 νέοι...
Στη χώρα μας  ο θεσμικός ρατσισμός της κυβέρνησης καλά κρατεί...Με τη στοχοποίηση των μεταναστών για όλα τα δεινά, με την άρνηση αναγνώρισης των δικαιωμάτων που δικαιούνται αυτοί και τα παιδιά τους, με τα προγκρόμ και τον «Ξένιο Δία», με την ανοχή και τη συγκάλυψη της χρυσαλήτικης -  ρατσιστικής βίας...
* Το ποίημα, που ακολουθεί είναι γραμμένο από ένα παιδί από την Αφρική, προτάθηκε από τα Ηνωμένα Έθνη ως το καλύτερο ποίημα του 2006.
                                          ================
Όταν γεννιέμαι, είμαι μαύρος - Όταν μεγαλώσω, είμαι μαύρος - Όταν κάθομαι στον ήλιο, είμαι μαύρος - Όταν φοβάμαι, είμαι μαύρος - Όταν αρρωσταίνω, είμαι μαύρος- -Κι όταν πεθαίνω, ακόμα είμαι μαύρος...
======================
Κι εσύ λευκέ άνθρωπε...
==================================
Όταν γεννιέσαι, είσαι ροζ - Όταν μεγαλώνεις, γίνεσαι λευκός- -Όταν κάθεσαι στον ήλιο, γίνεσαι κόκκινος - Όταν κρυώνεις, γίνεσαι μπλε - Όταν φοβάσαι, γίνεσαι κίτρινος - Όταν αρρωσταίνεις, γίνεσαι πράσινος - Κι όταν πεθαίνεις, γίνεσαι γκρι...
==========
Και αποκαλείς εμένα έγχρωμο;......